https://s2.shinystat.com/cgi-bin/shinystatv.cgi?L=4&USER=olahjl2&NH=1&NRD=1-67

divendres, 10 de gener del 2014

FIGURACIÓ I ABSTRACCIÓ

El meu últim treball és un retrat i dono
gràcies per haver rebut l'encàrrec, perquè
en aquesta època, vendre un quadre és
gairebé un miracle. Hi han vegades que
em diuen que pintant quadres figuratius
és més fàcil vendre. Doncs no, és igual de
difícil.
No fa gaire, vaig participar en un debat
sobre l'abstració i la figuració, i em vaig
adonar que la suposada oposició, no és tal,
quan estem parlant d'artistas de veritat.
A la magnífica pel·lícula de V. Erice "El
sol del membrillo" se'ns revela la lluita
de l'artista amb la mort, en que tota re-
presentació es torna simbòlica i en la
qual l'artista se sap per endavant, per-
dedor. Totes les figures esdevenen abs-
tractes.
Alhora, quan miro un quadre de Tàpies,
m'adono que potser estigui mirant una
paret bruta. Per molt que vulguem
abstreure'ns, sempre representem.
Tàpies i López no estan tan allunyats.

*************************************

Mi último trabajo es un retrato, y doy
gracias por haber recibido el encargo,
porque en esta época, vender un cuadro
es casi un milagro. Hay veces que me
dicen que pintando cuadros figurativos
es mas fácil vender. Pues no, es igual
de difícil.
No hace mucho participé en un debate
sobre la abstracción y la figuración y
me di cuenta de que esa supuesta opo-
sición, no es tal, cuando estamos hablan-
do de verdaderos artistas. En la mag-
nífica película de Víctor Erice "El sol
del membrillo" se nos revela la lucha
del artista con la muerte, en la que
toda representación se vuelve sinbó-
lica y en la que el mismo artista se sa-
be perdedor de antemano. Todas las
figuras se convierten en abstractas.
Al mismo tiempo, cuando miro un
cuadro de Tàpies, me doy cuenta
de que quizás esté mirando, simple-
mente, una pared sucia. Por mucho
que queramos abstraernos, siempre
representamos. Tàpies y López no
están tan alejados como se piensa.